2018. december. 13. csütörtök - Luca napja van
Banner
Banner
Banner
Az üzleti siker záloga a nyitottság és a tanulás

Az üzleti siker záloga a nyitottság és a tanulás

2017. augusztus 7. 12:37

Ma már az üzleti szféra vezetőinek is másképp kell gondolkodniuk a vállalati növekedés elősegítése érdekében. Egy vállalkozás akkor lesz erős, ha az ott dolgozók is elégedettek – mindez alapjaiban határozza meg egy cég sikeres működését, versenyképességét.

Manapság az egymásra való odafigyelés fontossága felértékelődött, ezért új nézőpotból kell közelíteni a vállalatvezetőknek a cég jövőjéről, a további növekedés lehetőségéről. Íme, néhány inspiráló tipp Glenn Llopistól, az Entrepreneuer.com szerzőjétől.

Gondolkozzon másképp. Stephen R. Covey szerint a kiemelkedően sikeres vezetőknek hét olyan szokása van, amelyek igazi változásokat hoztak az életükbe. Ezek közül az egyik, hogy előtérbe kerül a proaktivitás. A kezdeményező vállalkozó nem fogadja el, hogy „nincs mit tenni”. Bár alapvetően nem tudjuk befolyásolni, mit hoz számunkra az élet, de mindig dönthetünk arról, hogyan reagáljunk az eseményekre.

Ne adja fel. Ne foglalkozzon a múlttal, azokkal a helyzetekkel, amelyek negatívan hatottak vállalkozására. Tanuljon belőlük, hiszen minden kudarcban ott rejlik a valódi innováció. A kudarc a fejlődés motorja, hiszen csak a sikertelenség képes motiválni arra, hogy sikeresebb legyen a cége.

Nyitottnak kell lenni. Keresse az új lehetőségeket, járjon nyitott szemmel. Csak ez a típusú gondolkozás viheti előre mind a munkában, mind a privát életben. Munkatársainak egy karizmatikus vezetőre van szükségük, akiből erőt meríthetnek, akiben hisznek, aki minden nap képes motiválni őket. Ez egy oda-vissza működő kapcsolat: ahhoz, hogy kapjon, adni is kell.

Maradjon lendületben. Sikeresnek lenni és sikeresnek is maradni nem ugyanaz. Folyamatosan keresni kell a következő nagy ötleteket. Tűzzön ki maga elé hosszú távú célokat.

„Minden magyar vállalkozóban – legyen kezdő vagy már tapasztalt – ott lakozik a siker lehetősége. Ugyanakkor mentorra, folyamatos tanulásra és megbízható üzleti kapcsolatokra nekik is szükségük van ahhoz, hogy még eredményesebbek lehessenek, és ezek azok a tényezők, amelyeket szervezett, rendszeresen találkozó üzleti közösségekben lehet megtalálni. Hazánkban 2008 óta foglalkozik ezzel a világ legnagyobb, tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezete, a Business Network International, amelynek több mint ezer magyar vállalkozás a tagja” – mondja Avidor András networking szakértő, a BNI® Magyarország igazgatója.

Pr7

Forrás: BNI® Magyarország

Partneroldalak