2018. december. 16. - Etelka napja van
Banner
Banner
Banner
Ezek a leggyakoribb vagyonkárok

Ezek a leggyakoribb vagyonkárok

2018. augusztus 8. 13:33

Csaknem nyolcvanezer lakossági kárbejelentés érkezett az idei év első felében a Generali Biztosítóhoz, de a nyári hónapokban további jelentős mértékű növekedésére számít a társaság.

Az idei év első hat hónapjában a vezetékes vízkár (41%), a vihar (15%) és az üvegtörés (10%) okozta károk rendezésére érkezett a legtöbb lakossági bejelentés a Generali Biztosítóhoz, összesen mintegy nyolcvanezer esetben. Az eddigi évek tapasztalataiból kiindulva nyáron jellemzően az időjárással összefüggő károk ugrásszerű növekedésére kell számítani.

A MABISZ adatai alapján a biztosítókhoz 2010-2016 között csaknem egymillió kárbejelentés érkezett ebben az időszakban, míg a Generali idén csak június első felében eddig több mint hatezer lakossági vagyont érintő, vállalati és mezőgazdasági káresetet regisztrált, mintegy egymilliárd forint értékben. Ezek jelentős részét, több mint nyolcvan százalékát a villámlás, a vihar és a jégverés okozta károk rendezésére irányuló bejelentések tették ki, de gyakoriak a felhőszakadásból fakadó kárigények és a tetőbeázás is.

Ebben az időszakban különösen nagy az igény a gyors, kényelmes, egyszerű és ügyfél-barát kárbejelentési, kárrendezési folyamatok iránt. A Generali adatai szerint a vagyonbiztosítási kárbejelentések esetében továbbra is a tanácsadón vagy alkuszon keresztül történő bejelentés a legnépszerűbb, ez a forma az összes eset 33 százalékát teszi ki, ám a lakossági ügyfelek egyre nagyobb mértékben használják az online lehetőségeket, már az összes bejelentés 18 százaléka ezeken a csatornákon történik, utolérve ezzel a call centeres lehetőséget (18%).


Nyáron jellemzően az időjárással összefüggő károk ugrásszerű növekedésére kell számítani      Stockphoto

„Széles körű digitális, online kárbejelentési szolgáltatásainkkal hatékonyan tudjuk kezelni a megnövekedett nyári kárigényeket és a fogyasztói szokások változására is választ adunk. A hagyományos kárbejelentési folyamatok azonban továbbra is kedveltek, így a digitális, online lehetőségek bővítése mellett a már jól ismert csatornákon is folyamatosan biztosítjuk a gyors, egyszerű és pontos kárrendezés lehetőségét” – fogalmazott Szikszai József, a Generali Biztosító kárrendezési igazgatója.

Újabb elemmel bővül a Generali digitális szolgáltatási portfóliója
 
A Generali széles körű online szolgáltatásokat nyújt a biztosítási piacon. Az elsők között vezetett be online kárbejelentési platformot, létrehozta az Ügyfélpont nevű mobil applikációt, melyen keresztül lehetőséget biztosít a károk gyors és egyszerű bejelentésére. Bevezette a vagyon- és gépjármű kárügyintézésekhez kapcsolódó kárstátusz szolgáltatást, azaz az ügyfeleket e-mailben tájékoztatja a kárrendezési folyamat egyes pontjain.

A valós idejű kárkifizetés is egyre gyakoribb. A lakossági vagyonbiztosítási és a gépjármű-káresetek során az egyszerűbb megítélésű ügyekben a szemle végén a kárszakértő már a helyszínen elindíthatja az összeg kifizetését, ami akár néhány percen belül meg is érkezhet ügyfelünk számlájára. A Generali mindezek felett hamarosan újabb elemmel bővíti digitális szolgáltatási portfólióját.
 
„A hamarosan induló szolgáltatás bevezetésével arra törekedtünk, hogy káresemény bekövetkezésekor a megszokott kárbejelentési és kárrendezési módokon túl az ügyfél számára további eszközöket tegyünk elérhetővé, ráadásul egyszerűen, kényelmesen és gyorsan” – tette hozzá Szikszai József.

Pr7
Forrás: Generali

Partneroldalak