2017. december. 13. szerda - Luca napja van
Banner
Banner
Banner
Folytatja a digitális átállást a CIB Bank

Folytatja a digitális átállást a CIB Bank

2017. szeptember 21. 13:04

A CIB Bank által bevezetett mobilalkalmazást már több mint 126 ezer ügyfél használja, az alkalmazásba 2,5 másodpercenként belép valaki. A nyáron elindított, az appon keresztül teljesen online igényelhető személyi kölcsön már az első hónapban az összes folyósítás 8 százalékát adta. A digitális átállás jegyében újabb szolgáltatások lesznek online igényelhetők 2018-tól.

Már 126 ezer felhasználónál jár a CIB Bank tavaly bevezetett mobilalkalmazása, amelynek 2016-os bevezetése az első lépése volt a pénzintézetnél elindult digitális átalakítási folyamatnak. Az applikáció legutóbbi frissítésével idén nyáron lehetővé vált a személyi kölcsön teljesen online igénylése is: az ügyfelek személyre szóló ajánlatot kapnak az applikációban, és ha érdekli őket a lehetőség, néhány lépésben igényelhetnek személyi kölcsönt az ajánlatban szereplő összeg erejéig.

A folyamaton végighaladva akár kevesebb, mint 7 perc alatt megtörténik az automatikus bírálat és az igényelt hitelösszeg folyósítása az ügyfél CIB Banknál vezetett bankszámlájára. A szolgáltatás elindításának első hónapjában az összes személyi kölcsön folyósítás nyolc százalék az applikáción keresztül történt, így a bank 400 ezer percet takarított meg ügyfeleinek és magának: ennyivel gyorsabb a mobilalkalmazáson keresztüli igénylési folyamat, mint a hagyományos.

Kevesebb a papírfelhasználás

A digitális átállás részeként a CIB Bank elindította reszponzív internetbanki felületét, a CIB Bank Online-t is, amely ugyanazt a felépítést és funkciókat követi, amelyeket az applikációban már megszerettek az ügyfelek. Az átállás ugyanakkor fokozatos, hiszen az új online felület egyelőre párhuzamosan fut a már megszokott CIB Internet Bankkal: amíg annak összes funkciója nem válik elérhetővé az új internetbankban, addig természetesen azt is használhatják az ügyfelek.

A papírfelhasználás csökkentése kiemelt célkitűzés a banknál: ennek érdekében júliusban a CIB megkezdte a teljesen papírmentes pénztári ki- és befizetés bevezetését, mely jelenleg már 10 fiókban érhető el, és év végéig a teljes hálózatra kiterjesztik majd. Az ügyfelek a tranzakció egyes lépéseit egy tableten intézhetik, majd a folyamat végén nem egy papírt kell aláírniuk, hanem egy elektronikus bizonylatot a tableten keresztül, amit a bank elektronikusan el is juttat a részükre emailben vagy a CIB Bank mobilalkalmazásban és a CIB Bank Online-on.

„A digitális átállás az eddigi tapasztalatok alapján egyértelmű siker: egyre több ügyfelünk használja szívesen a gyors és kényelmes ügyintézést lehetővé tevő, innovatív szolgáltatásokat. Fontos tapasztalat azonban, hogy sokan vannak, akik tartanak az online igényléstől, ezért továbbra is fontos szerep jut a bankároknak, akár a bankfiókban, akár a telefonos ügyfélszolgálaton, akik végig segíteni tudják az ügyfeleket például a mobilalkalmazáson keresztüli személyi kölcsön igénylés során” - mondta Ákos Tamás, a CIB Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese. Hozzátette: „a CIB Bank közelmúltban végzett reprezentatív kutatása szerint a megkérdezettek 76 százaléka rendelkezik internetbanki kapcsolattal, harmaduk legalább heti rendszereséggel használja is ezt a csatornát, és ugyanennyi azok aránya, akik havonta legalább egyszer internetbankolnak.

A mobiltelefonos applikációknál ugyanakkor még jóval alacsonyabb a penetráció: a felmérés résztvevőinek 42 százaléka tisztában van azzal, hogy bankjánál van lehetőség alkalmazás letöltésére, ám ezt csak 19 százalék vette igénybe, és mindössze 11 százalék használja rendszeresen az appot.

Egyre több az innovatív szolgáltatás

A CIB Bank a közeljövőben több, a digitális csatornák használatára ösztönző, innovatív szolgáltatást is bevezet. A pénzintézet 2018 tavaszán tervezi elindítani a bankfiók látogatása nélküli számlanyitást és személyi kölcsön igénylést új ügyfeleknek is. Ehhez – tette hozzá Ákos Tamás – egy olyan megoldás létrehozása szükséges, amely lehetővé teszi a távoli ügyfélazonosítást valós idejű videókapcsolaton keresztül, illetve meg kell oldani a hagyományos bírálati folyamat kiegészítését is. A pénzintézet emellett – szintén a jövő évben – a szerződések aláírásánál is elkezdi bevezetni a papírmentes ügyintézési folyamatot.

Hunyor Erna Szofia

Forrás: Pr7/CIB Bank

Partneroldalak