2018. december. 13. csütörtök - Luca napja van
Banner
Banner
Banner
Így erősíthetjük munkatársaink motivációját

Így erősíthetjük munkatársaink motivációját

2017. február 20. 11:10

A sikeres vállalkozások tulajdonosa és vezetője tudja, hogy a motivált munkatársak sokkal hatékonyabbak és jobb minőségben is dolgoznak, mint azok, akik nem érzik jól magukat a munkahelyükön. Íme, öt tipp, hogyan ösztönözze dolgozóit.

Ha azt szeretné, hogy cége még sikeresebb legyen, találjon ki egy olyan ösztönző rendszert, amely érdekeltté teszi ebben a munkavállalóit. Az együttműködő közösségek ösztönzésére Ceren Cubukcu, az Entrepreneur.com szerzője a következő módszereket javasolja:

  1. Teremts barátságos munkakörnyezetet! Tegyél meg mindent azért, hogy jó energiák uralkodjanak az irodában. A növények köztudottan pozitív érzéseket keltenek, miközben a stresszt, a magas vérnyomást, a zajokat és a páratartalmat is csökkenteni tudják. A semleges és földszínek nyugtató hatással bírnak, ezért a legjobb választást jelentik a munkahelyi környezet kialakításában.
  2. Ismerd el munkatársaid teljesítményét! A céljaik eléréséhez vezető út során nagyon fontos, hogy vezetőként értékeld és elismerd a belefektetett munkájukat. Jutalmazd meg őket alkalmanként például egy finom ebéddel!
  3. Képezd a kollégáidat! Vezesd őket a cél felé! A visszajelzés az egyik legnagyszerűbb motivációs módszer. Ha úgy látod, hogy az egyikük teljesítménye gyengébb a többiekénél, segítsd építő kritikával, amiből később fejlődhet. Az embereket nem az érdekli, hogy mennyit tudsz, hanem az hogy mennyit törődsz velük.
  4. Támogasd őket! Ösztönözd munkatársaidat arra, hogy új készségeket sajátítsanak el és járjanak képzésekre. Bátorítsd őket szakmai teljesítményük függvényében, ez az ő munkájukat is fejleszteni fogja.
  5. Légy egyértelmű a kommunikációban! Még ha rossz hírt is kell közölnöd, mindig légy világos és mondd el egyértelműen, mi történik a vállalat életében. Legyen időd arra, hogy meghallgasd kollégáid aggodalmait, és próbáld a maximumot nyújtani annak érdekében, hogy azok megoldásra találjanak.

Az „Aki ad, az nyer” típusú gondolkodás alapján tevékenykedő hazai vállalkozások esetében ez a fajta motiváció még magasabb szinten érhető el. A jutalékmentes üzleti ajánlásokra épülő, 30 éves múltra visszatekintő üzleti modellnek köszönhetően az egymásra való odafigyelés, a feltétlen bizalom a legnagyobb érték, amivel támogatni tudjuk egymást cégünkön belül ugyanúgy, mint beszállítói, vagy vevői kapcsolatainkban – mondta Ferling József, a BNI® kommunikációs igazgatója.

Pr7

Forrás: Ferling

Partneroldalak