2018. szeptember. 23. - Tekla napja van
Banner
Banner
Banner
Korszerű stratégia kell az autókereskedőknek

Korszerű stratégia kell az autókereskedőknek

2018. szeptember 14. 12:25

Autómegosztás, alternatív üzemanyagok, okos autók, új versenytársak – az autókereskedőknek sok, korábban nem létező kihívással kell szembenézniük a következő évtizedben. A hagyományos értékesítőknek át kell alakítaniuk a működésüket, hogy továbbra is nélkülözhetetlenek maradjanak – állapítja meg az EY tanulmánya.

Az autóvásárlást megelőző döntési folyamat napjainkra jelentősen megváltozott. Tízből nyolcan online informálódnak, átlagosan tíz órát töltve adatgyűjtéssel. Az érdeklődők hetven százaléka már konkrét vásárlási szándékkal érkezik a kereskedésbe, ahol az első kereskedőtől meg is vásárolja a kiválasztott gépjárművet – derül ki az EY több mint ezer vásárló és négyszáz márkakereskedés körében készített nemzetközi felméréséből.  

E szerint az online láthatóság továbbra sem a legfőbb prioritás az eladók számára. A megkérdezett szolgáltatók nyolcvan százaléka nem tervezi digitális jelenléte átfogó fejlesztését. Inkább a hagyományos marketingeszközökre építenek, miközben a vevők kétharmada már kevésbé tartja fontosnak például azokat az eseményeket, amiket tízből csaknem nyolc márkakereskedő továbbra is rendszeresen megszervez.

Meghatározó szerep

„Az autóvásárlást megelőző döntési folyamat jelentősen megváltozott. A technológiai fejlődés következtében mára a vevők döntésének teljes folyamata támogatható online eszközökkel, az információszerzéstől a megfelelő jármű kiválasztásán át a vásárlásig és szervizelésig” – mondta Rencz Botond, az EY Magyarország vezérigazgatója. „Az autókereskedőknek minél hamarabb olyan digitális stratégiát kell kialakítaniuk, amellyel fent tudják tartani meghatározó szerepüket az értékesítésben” – tette hozzá.

Az ötven év feletti autóvásárlók több mint hatvan százaléka úgy gondolja, hogy még 2025-ben is elsősorban a hagyományos kereskedőtől vesz majd új gépkocsit, a harmincas éveikben járók esetében ez az arány már kevesebb, mint ötven százalék.

Pr7
Forrás: EY

Partneroldalak