2019. szeptember. 23. hétfõ - Tekla napja van
Banner
Banner
Banner
Stratégiai együttműködés a Heinekennel

Stratégiai együttműködés a Heinekennel

2014. február 20. 16:24

Stratégiai együttműködésről szóló szándéknyilatkozatot írt alá a Miniszterelnökség és a világ egyik legnagyobb söripari vállalkozása a Heineken magyarországi leányvállalatának vezérigazgatója. A holland cég soproni üzeme az ország legnagyobb kibocsátású sörgyára, mely a régió hat országába is szállít.

A szándéknyilatkozatot a Miniszterelnökség képviseletében Berényi János, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) elnöke és Joris Huijsmans, a Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója írták alá. 

Szijjártó Péter a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára az aláírás alkalmával elmondta: a magyar gazdaság növekedése szempontjából kiemelten fontos a magyar-holland gazdasági együttműködés, ugyanis mára 9,5 milliárdos összeggel, a harmadik legtöbb befektetés Hollandiából érkezik Magyarországra, tavaly pedig Hollandia Magyarország 11. legfontosabb kereskedelmi partnere volt, közel ötmilliárd eurós forgalommal. A sörgyártó a magyar-holland gazdasági együttműködés egyik legjelentősebb képviselője, így "a Heineken is hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország ma jobban teljesít" - jegyezte meg az államtitkár.

Emlékeztetett arra: a 2010-es választások után a kormány nem a minél kisebbre összehúzódzkodás és a kivárás politikáját választotta, hanem lehetőségként tekintett a válságra, amelyből - ha gyors és hatékony választ adnak a kihívásra - az ország erősebben kerülhet ki. Ezért tűzte célul a kormányzat, hogy az ország Európa termelési központja legyen, ehhez pedig - szinte minden nagy rendszer átalakításával - a kontinens legkedvezőbb üzleti környezetét kell szervezni, említette meg az államtitkár.

Joris Huijsmans, a Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója az eseményen arról beszélt: a cég életében mindig megkülönböztetett helyen szerepelt Magyarország, a 120 éve alapított soproni üzem pedig mára az ország legnagyobb kibocsátású sörgyára lett.

Megemlítette: az üzem bekerült azon legjobbjaik közé, amelyek gyárthatják a Heineken márkát. A termelése és logisztikai kapacitása alapján ez a kilencedik legnagyobb üzemük, amelyből a régió hat államába szállít az országban mintegy 550 embert foglalkoztató társaság. Úgy vélte, nyitott és kedvező üzleti környezetre találtak itt.

A Heineken korábban közölte: csökkent a világ harmadik legnagyobb söripari vállalatának a nyeresége 2013-ban. Az egyszeri tételeket nem számítva, 4,6 százalékkal, 1,59 milliárd euróra csökkent a csoport adózás utáni eredménye. Az értékesítési árbevétel 1,3 százalékkal, 21,25 milliárd euróra (6570 milliárd forint) nőtt.

A profitcsökkenés egyik oka az erős euróárfolyam volt, a másik a gyenge kereslet Kelet- és Közép-Európában, és a vártnál kisebb ütemű növekedés Amerikában és az afrikai piacokon. A Heineken 2012-ben elindított egy hároméves takarékossági programot, amelynek eredményeként összesen 625 millió eurót faragnak le a költségekből. Ennek keretében az idén létszámleépítést hajtanak végre a csoportnál, de egyelőre nem közölték, milyen mértékűt.

 

Forrás: MTI

Partneroldalak