2019. augusztus. 24. szombat - Bertalan napja van
Banner
Banner
Banner
Szeretik a saját márkát és a diszkontot a magyarok

Szeretik a saját márkát és a diszkontot a magyarok

2019. január 30. 15:15

Csaknem 2300 milliárd forint volt az éves forgalom a boltokban tavaly, ami hét százalékkal haladja meg a 2017-es adatot. A Nielsen szerint a gyártói márkák és a diszkont üzletek voltak a legnépszerűbbek a kiskereskedelemben.

A gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, a diszkontok részesedése a bolttípusok közül pedig 25 százalékra nőtt tavaly – áll a Nielsen felmérésében. E szerint a mintegy 18 ezer kiskereskedelmi boltban csaknem 2300 milliárd forint volt az éves forgalom, ami hét százalékkal haladja meg a 2017-es adatot. A mennyiségi eladás egy százalékkal nőtt.

Élelmiszerre 1800 milliárd forintot költöttek ezekben a boltokban, ami hét százalékos értékbeli növekedés 2017-hez képest.  Az értékesítések több mint hetven százalékát a gyártói márkás termékek adták. 

A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek értékesítése nyolc százalék fölött bővült, mintegy 450 milliárd forintra, változatlan mennyiség mellett. E körben a sajátmárkás termékek az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki. A hazai kiskereskedelem boltok száma nem változott, 18 ezer volt 2017 után, 2018-ban is. A csatornák értékbeli összforgalomból kivett részesedése alapján, 25 százalékkal a diszkont vette át a vezetést.

Pr7
Forrás: MTI

Partneroldalak