2018. december. 13. csütörtök - Luca napja van
Banner
Banner
Banner
Családi vállalkozások az utódlás csapdájában

Családi vállalkozások az utódlás csapdájában

2017. április 3. 12:32

Segítség, megöregedtem! De mi lesz a családi vállalkozásommal? A rendszerváltás után alapított családi cégeket a generációváltás problémája ezekben az években állítja csak igazi próbatétel elé.

Miközben a GDP 75-95 százalékát világszerte szinte mindenütt a családi vállalkozások generálják, a rendszerváltás után alapított családi cégek most szembesülnek az utódlás problémájával, amely akár végveszélybe is sodorhatja létüket. Az alapítók ebben az évtizedben érik el azt a kort, amely miatt már érdemes a kormányrúd átadását alaposan megszervezniük. Azonban korántsem biztos, hogy megfelelő örököst találnak.

A magyar üzleti életben szerencsére akadnak pozitív, a generációváltás problémáját orvosolni képes példák. Ferling József, az egyik legnagyobb, vidéki központtal rendelkező PR-kommunikációs vállalkozás alapítója három évvel ezelőtt adta át fiának, Dávidnak az ügynökség vezetését.

„Az egy évig tartó előkészület után egy jól körvonalazott utódlási tervvel láttunk neki a három évig tartó cégvezetői utódlási folyamatnak. Azt hiszem, könnyű dolgunk volt abból a szempontból, hogy Dávid már kamasz kora óta a cégnél dolgozott, és harminc évesen úgy állt a szervezet élére, hogy annak kulcsemberei nem kérdőjelezték meg a hitelességét. Sem szakmailag, sem mint vezető”- tette hozzá a cégalapító.

Az alapító több évnyi üzletfejlesztési és vezetési tapasztalattal a háta mögött adta át a céget, melynek során a fő szempont a kapcsolati tőke átörökítése, megőrzése és ápolása volt. A folyamat gördülékenyebbé tételében kiemelt szerepet játszott az az üzleti közösség, amelyben a cég évek óta aktív tagként vesz részt. „Ez egy bizalmi kör, nagyon fontos, hogy ki kit ismer személyesen. Elengedhetetlen, hogy saját kapcsolati tőkét alakítsunk ki. Ebben óriási szerepe van a tudatos üzleti kapcsolatépítésnek, az üzleti közösségnek, ahová heti rendszerességgel járunk. A bizalmon alapuló kapcsolatok segítségével egy lehetőségekkel teli óriási medencébe csobbansz bele.”

A heti rendszerességgel üzleti találkozókat szervező, profi üzleti közösséget és jutalékmentes ajánlásokat generáló Business Network International (BNI®) nem csak az utódlás problémájával szembenéző családi vállalkozások számára kínál kiváló terepet a fejlődéshez. Az „Aki ad, az nyer!®” üzleti modell a kis- és középvállalkozások számára jelentős árbevétel-növekedést és széles körű kapcsolatépítési lehetőségeket kínál.

Hunyor Erna Szofia

Forrás: Pr7/ Ferling

Partneroldalak