2017. február. 24. péntek - Mátyás napja van
Banner
Banner
Banner
Ilyesmi lehet a pályakezdők mennyországa

Ilyesmi lehet a pályakezdők mennyországa

2017. január 6. 11:05

Egyre nagyobb kihívás a vállalatoknak csábítóvá válniuk a fiatalabb korosztályok számára, ugyanis számukra már nem elegek az eddigi bevett módszerek. Szerencsére van pár kipróbált módszer, amivel hosszabb távon is magunknál tarthatjuk a pályakzedőket.

A vállalatok egyik legnagyobb kihívása, hogy hatékonyan szólítsák meg a Z generáció tagjait és hosszútávon is megtartsák az új, fiatal munkavállalóikat. Egy egész korosztályról homogén csoportként beszélni csak közhelyekben lehet, de több olyan módszer is létezik, ami működik a legkülönbözőbb személyiségeknél is. A Lufthansa Systems Hungária 20 év tapasztalatát sűrítette bele az IT Young Professional Programba, amiről a Profession.hu készített gyűjtést.

A két legfontosabb szempont

  • Az egyetemről és egyéb képzésekről kikerülő fiataloknál meghatározó igény, hogy ne csak részfeladatokban vehessenek részt, hanem legyen rálátásuk a teljes működési folyamatra.
     
  • Többségük nyitott a tanulásra és szívesen fejleszti magát, de a hagyományos „tantermi” módszerek önmagukban már nem működnek náluk.

Ezekre az igényekre szabva állította össze az erősen coach-szemléletű, projekt alapú gyakornoki programját a Lufthansa Systems Hungária.

A program lényege

  • Az IT Young Professional Programban már a felvételkor vizsgálják a jelentkezők személyes kompetenciáit is a tudás és a képességek mellett, így minimalizálva a képzés alatti, illetve az első években való lemorzsolódást.
     
  • Fontos, hogy ne csak a jelölt legyen ideális, hanem a munkakör is legyen ideális az ő számára.
     
  • A felvételi folyamat és a programban helyet kapó orientáció is azt a célt szolgálja, hogy a pályakezdők olyan területtel foglalkozhassanak, ami hosszú távon is érdekesek maradnak számukra és jól érzik majd magukat benne.
     
  • A két hónapos tréning projekt alapú feladatokra épül, számos esetben csoportos feladatokkal, amelyek a gyakorlati tudás mellett a soft skill készségeket is fejlesztik.
     
  • A problémafelvetések az adott személyre szabottak és már önmagukban be is vezetik a résztvevőket abba a területbe, amelyben majd dolgozni fognak.

„A vállalat számára is praktikus és a Z-generáció is megköveteli, hogy a képzés gyakorlati tudást biztosítson up-to-date feladatokkal, online tananyagokkal és interaktív tanulással. Teljesen természetes, hogy a program résztvevőivel zárt Facebook csoportokban beszélgetünk és a Slacken chatelünk. Fontosnak tartjuk, hogy a csapatból közösség váljon, ezért sok informális programot is szervezünk. A pályakezdők így majd akkor is tartják a kapcsolatot, mikor különböző projektekre kerülnek, ezzel is segítve a cég belső kommunikációjának felfrissítését” – mondta a programról Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A pályakezdők számára hagyományosan a beilleszkedés és a vállalati kultúra megismerése jelentik a legnagyobb kihívásokat a szakmai elvárások mellett. Az egyetem elméleti terepe után merőben szokatlan egy multinacionális közeg és megfelelni is máshogy kell a rendszerben. Az ebben való könnyű eligazodásra hozták létre a mentor-programot, amelyben minden fiatal tehetség már a képzés kezdeténél saját segítőt kap. A mentorok részt vesznek a projektek értékelésében programot követő időszakban is támogatják a beilleszkedést.

A gyakorlati szemlélet sikerességére pedig az egyik legjobb példa az ún. Load 3D program létrejötte. A repülőgépek rakterének feltöltését megtervező program 3D-s fejlesztése arra a problémára ad praktikus választ, hogy a földi személyzet gyakran nehezen értelmezte a 2 dimenziós elrendezési ábrákat. A gyakornoki feladat végül értékes nemzetközi termékké vált a vállalatnál.

 

Forrás: Pr7/Profession

Partneroldalak