
A régió legjobbja a magyar autópiac
A magyar autópiac bővült a legjobban a kelet-közép-európai uniós országok összehasonlításában 2013 első tíz hónapjában - derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss adataiból. A többi mutatóban még van behozni valójuk a magyar autósoknak.
Önmagához képest jó eredményt produkált az európai újautó-piac októberben. Az elmúlt év tizedik hónapjához képest 4,7 százalékkal nőttek az eladások, s miután szeptemberben is bővült az értékesítés, 2011 szeptembere óta először nőtt két egymást követő hónapban a piac. A január-októberi időszakban eladott kicsit több mint tízmillió új autó azonban 3,1 százalékkal elmarad 2012 első tíz hónapjának értékesítésétől.
A nagy piacok közül októberben csak az olasz zsugorodott tovább, az év első tíz hónapjában azonban a német, a francai és az olasz eladások is estek 5-8 százalékkal. Nagy-Britanniában több mint tíz százalékkal kelt el több autó, mint 2012 január-októberében.
Magyarországon októberben több mint ötezer új autó talált gazdára, ami közel 27 százalékos növekedés. Tíz hónap alatt 6,5 százalékkal, valamivel több mint 46 ezer fölé ugrottak az eladások - ezzel a bővüléssel régiós listavezetők lettek a magyar autósok. A Szlovákiában és Csehországban eközben nyolc százalék körül estek a tízhavi eladások, ám ötmillió lakosú északi szomszédunknál így is 53,6 ezer autót adtak el a kereskedők, a tízmilliós cseh piacon pedig 135,5 ezer új autó kelt el.
Az autógyártók sorrendje annyiban változott, hogy a BMW a tíz hónapos eladások alapján összeállított listán megelőzte a Fiatot. A Dacia, a Renault fapados márkája több mint ötödével, közel 236 ezerre növelte eladásait, amivel lekörözte a Volkswagenhez tartozó Seatot. A Suzuki eladásai közel hét százalékkal 113,7 ezerre estek január és október között, az év tizedik hónapjában azonban több mint 14 százalékkal növelte eladásait a magyarországi üzemmel is rendelkező japán márka 2012 októberéhez képest.
Forrás: Napi.hu