2018. július. 22. - Magdolna napja van
Banner
Banner
Banner
Csökkentik az üdítők cukortartalmát a hazai gyártók

Csökkentik az üdítők cukortartalmát a hazai gyártók

2018. június 14. 9:24

A hazai üdítőital-gyártók — a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként — cukorcsökkentési vállalásokat tettek. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség önkéntes vállalása szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020. év végéig ötven százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél.

A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként önkéntes cukorcsökkentési vállalásokat jelentett be a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. Ennek értelmében az ágazat vállalkozásai tovább csökkentik alkoholmentes italaik (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák) átlagos cukor- és — így — kalóriatartalmát. Mindezt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével  valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát. Mindemellett a tagvállalatok — marketingtevékenységük révén — tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.

Megfelezett cukor és kalóriatartalom

E lépések révén 2020 végéig — a 2017.évi bázishoz képest — további tíz százalékkal csökkentik termékeik száz milliliterre eső átlagos cukor- és kalóriatartalmát.  Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 végéig összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva. 


A gyártók csökkentik a szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák átlagos cukortartalmát
Fotó: MTI

A tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként:

  • 2010. és 2017. között a termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal csökkent,
  • 2010. és 2017. között a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.

„Szövetségünk és tagvállalataink tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségért és fogyasztóink egészségéért. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a modern társadalom életmódbeli változásainak, a XXI. század népegészségügyi kihívásainak kezelése összetett, a társadalom minden szereplőjét egyaránt érintő kérdés. Ennek megfelelően folyamatos termék innovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával és az aktív életmódot népszerűsítő programok támogatásával járulunk hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez” – fogalmazott Miklósvári Géza, a szövetség elnöke.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a hírre reagálva az MTI-vel közölte: a bejelentett cukorcsökkentési vállalások jól mutatják a hazai és nemzetközi vállalatok elkötelezettségét a magyar munkavállalók és a magyar piac iránt.  Az új, innovatív termékek kifejlesztése pedig a remények szerint további kutatás-fejlesztési munkahelyek létrehozását eredményezi majd a magyarországi gyártóegységekben - tette hozzá Szijjártó Péter.

Hunyor Erna Szofia
Forrás: Pr7/Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség/MTI

Partneroldalak