2017. július. 23. - Lenke napja van
Banner
Banner
Banner
Erősödő eladási trend a kereskedelemben

Erősödő eladási trend a kereskedelemben

2017. június 30. 10:37

Üzletileg jó döntésnek bizonyult, hogy a METRO Group két független vállalattá vált. Mindkét társaság eladási teljesítménye számottevően növekedett.

Beigazolódni látszanak azok a várakozások, amelyek miatt az év elején a METRO Group két független vállalatra vált. A 2016/17-es pénzügyi év első felében, ahogy a második negyedévben is a METRO GROUP folyamatos erősödést mutatott mindkét cégében, a szórakoztató elektronikai MediaMarktSaturn, valamint a nagykereskedelmi és élelmiszer-szakértő METRO Cash & Carry eladási teljesítményében is.

Az eladások mértéke 0,3 százalékkal nőtt a 2016/17-es év második negyedévében, különösen a MediaMarktSaturn mutatott erős teljesítményt 3,4 százalékos növekedésével. A MediaMarkt és a Saturn márkák online értékesítései az összes országot tekintve negyven százalékkal nőttek, így a teljes értékesítés közel 12 százalékát adják. Az értékesítésből származó bevételek mellett ugyanakkor a vállalatcsoport szerkezetátalakítása és az új befektetések az EBIT-et (kamat és nyereségadó-ráfordítások levonása előtti eredmény) a második negyedévben az előző évi 38 millió euróról 19 millió euróra csökkentették.

A METRO Cash & Carry bejelentett értékesítése jelentős, 5,4 százalékos növekedést mutatott, ami részben a Pro à Pro megszerzésének hatására alakult így. Ez hozzájárult a több mint harminc százalékos növekedéséhez, ami az összes értékesítés 16,1 százalékát teszi ki. A megszűnt tevékenységek EBIT értéke megháromszorozódott,  90 millió euróra nőtt, szemben az előző év azonos időszakában elért, 27 millió euróhoz képest, különösen az ingatlanokból származó jövedelem és a pozitív devizahatásnak köszönhetően.

 „A szállítási üzletággal új teljesítmény-rekordot értünk el és erős növekedést láthatunk az online értékesítésben is – mondta Olaf Koch, a METRO AG igazgatótanácsának elnöke. – A METRO Group szétválásával két erős, sikeres és stratégiailag koncentrált vállalatot tudhatunk magunkénak.”

Pieter Haas, a METRO AG igazgatótanácsának tagja és a szórakoztató elektronikai ágat új néven továbbvivő, CECONOMY AG vezérigazgatója így fogalmazott: „Továbbra is folytatni fogjuk a több csatornára és a szolgáltatásokra fókuszáló stratégiánkat. A MediaMarktSaturn alaptevékenységével továbbnöveltük a második negyedévben szerzett értékesítéseinket, valamint az év első felében a teljes piaci részesedésünket, továbbá jelentősen emeltük a MediaMarkt és a Saturn márkák online eladásait is.”

Hunyor Erna Szofia

Forrás: Pr7/MediaMarktSaturn/METRO 

Partneroldalak