2017. augusztus. 16. szerda - Ábrahám napja van
Banner
Banner
Banner
Idén tovább nő a tartós fogyasztási cikkek piaca

Idén tovább nő a tartós fogyasztási cikkek piaca

2017. április 24. 15:45

Tavaly 6,8 százalékkal nőtt a tartós fogyasztási cikkek kereskedelme - áll a piacvezető hitelbiztosító elemzésében. A magyar háztartások fogyasztásnövekedését az alacsony infláció és az erősödő foglalkoztatottság tette lehetővé.

Az Európai Unió átlagát meghaladó mértékben nőtt 2014 óta a tartós fogyasztási cikkek piaca Magyarországon – „2016-ban négy százalékos volt a háztartások általános fogyasztásnövekedése, amivel megelőzzük nem csak a szomszédos országok, de az EU tagállamainak jelentős többségét is – áll az Artradius elemzésében.

„A tartós fogyasztási cikkek kereskedelme még ennél is nagyobb mértékben nőtt, 6,8 százalákkal. Ezen cikkeken belül a műszaki termékek értékesítése tíz százalék feletti növekedést produkált” – mondta Vanek Balázs, az Atradius országigazgatója.

A nem élelmiszertermékek, az úgynevezett non-food tartós fogyasztási cikkek piacát óriási árverseny jellemzi, amit elsősorban az online kereskedelem pörget. Az Atradius elemzése szerint tavaly 24 százalékkal nőtt az internetes kereskedelem Magyarországon, így az online vásárlások aránya elérte a teljes kiskereskedelmi forgalom közel négy százalékát. Mindez azonban nem jelent profitcsökkenést a kereskedők számára, mert a növekvő fogyasztói igények ellensúlyozzák az árverseny számukra negatív hatásait.

A szektor fizetési szokásaira a számlák viszonylag lassú kiegyenlítése jellemző. „Azt tapasztaljuk, hogy a tartós fogyasztási cikkek szállítói számláit átlagosan hatvan nap múlva egyenlítik ki a kereskedelmi partnerek. A szállítóknak a bútoriparban az átlag felett kell hitelezniük a vevőiket, itt a szolgáltatások három százalékát csak 90 napon túl fizetik ki a vevők” – mondta az országigazgató.

A piacvezető hitelbiztosító elemzői a 27 százalékos áfát tartják a szektor legjelentősebb kockázatának. A magas adó következménye gyakran az adócsalás, és egy áfacsaló vevő nehéz helyzetbe sodorhatja a tisztességesen működő szállító vállalatot is. Az Atradius szakemberei ezért azt javasolják a vállalatoknak, kövessék figyelemmel a vevőik cégadatait, és egy váratlan cégnév- és tulajdonosi szerkezetváltozás esetén, vagy ha hirtelen osztalék- vagy profitnövekedés szerepel a vevő mérlegében, törekedjenek az adott kintlévőségük mielőbbi behajtására.

 

Hunyor Erna Szofia

Forrás: Pr7/Artradius

Partneroldalak