2021. szeptember. 24. péntek - Gellért napja van
Banner
Banner
Banner
Lassan tényleg mindenki a neten lóg

Lassan tényleg mindenki a neten lóg

2015. november 23. 11:26

Csak a legkisebbek és a legidősebbek maradnak ki a számítógép-használatból, a köztes korosztályok legtöbbjében közel 100 százalék az informatikai eszközöket ténylegesen kezelők aránya. A vállalkozások is egyre intenzívebben vannak jelen a digitális világban, gép és internet 10-ből 9 cégnél van, honlapot azonban már csak 61 százalék készített. A közösségi médiában már csak a vállalkozások negyede aktív, pedig a lakosság 60 százalékát elérhetné ezeken az oldalakon. 

Összességében véve a lakosság 76 százaléka volt számítógép- és internethasználó 2014-ben, ami mindössze 1-2 százalékkal marad el az uniós átlagtól – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal elemzéséből.

A vállalkozások már sokkal aktívabbak a technológia használata terén, a cégek 91 százaléka használt számítógépet, 88 százalékuk pedig internetet a tavalyi évben. Kissé csalóka az összehasonlítás, ugyanis egy vállalkozás a kezdetektől fogva képes az infokommunikációs eszközök használatára, míg egy csecsemőt hiába ültetünk a számítógép elé.

Ennek megfelelően a számítógépet nem használók többnyire a legfiatalabb és a legidősebb korosztályból kerülnek ki. A 16-24 évesek 98 százaléka, a 45-54 évesek 99 százaléka, de még a 65-74 évesek 85 százaléka is aktív számítógép-használó. Az internethasználat is emelkedett szinte minden korcsoportban, legnagyobb mértékben a 45-54 évesek esetében.

A használat gyakorisága is fokozatosan emelkedik, 2014-ben a netezők 87 százaléka napi rendszerességgel szörfölt a weben. A gyakoriság egyébként az iskolai végzettséggel együtt növekszik, legtöbben a Nyugat-Dunántúlon és Közép-Magyarországon ülnek a gép elé minden nap, míg legkevesebben a Dél-Dunántúlon, de a mutató itt is eléri a 83 százalékot.

Céges honlapokban már nem remekelünk

A magyar vállalkozások lényegesen kisebb hányada élt az internet adta lehetőségekkel, mint az uniós átlag. A honlapok elterjedtségét tekintve Magyarországon a cégek 61 százaléka rendelkezett honlappal 2014-ben, ezzel hazánk az uniós rangsor alsó harmadában helyezkedett el, 13 százalékponttal lemaradva az uniós átlagtól. Legnagyobb arányban a finn és a dán vállalkozások működtettek honlapot.

A honlappal rendelkező társaságok 86 százaléka közölt információt termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban oldalain, míg negyedük az online vásárlást is lehetővé tette. Sok hely van még az e-kereskedelem fejlődésére, mert bárt egyelőre csak a vállalkozások 10 százalékánál haladja meg az 1 százalékot az online bevételek aránya, az összes árbevételhez képest 20 százalék az elektronikus bevásárlásokból származó jövedelem. Ezt azt jelenti, hogy akinek bejön a webáruház, az elég komoly forgalmat is tud bonyolítani ezen keresztül.

Érdemes megjegyezni, hogy a lakosság részéről is bőven van hely a fejlődésre, az unióban átlagosan az embere fele vásárol az interneten keresztül, míg nálunk ez egyelőre csak 33 százalék, azonban a technológia használatának növekedő tendenciáit látva megalapozottan kijelenthető, hogy ez az arány várhatóan nőni fog, vagyis egyre többen intézik majd a bevásárlást az interneten.

 

Forrás: Pr7/KSH

Partneroldalak