2017. december. 14. csütörtök - Szilárda napja van
Banner
Banner
Banner
Megmutatjuk, mire gyűjtünk az átlagosnál is többet

Megmutatjuk, mire gyűjtünk az átlagosnál is többet

2017. augusztus 7. 13:09

Eljött az ideje a pihenésnek és az autócserének a hazai befektetők körében. Habár továbbra is az általános tartalék a legfontosabb megtakarítási cél, egyre többen gyűjtenek utazásra, illetve lakás- és autóvásárlásra is. Befektetési ügyekben a személyes tanácsadásé a főszerep, de nő az online csatornák súlya is.

A top 3 megtakarítási cél, azaz az általános tartalék, a gyermekek jövőjének támogatása és a nyugdíjas évek biztonsága egy éve stabilan tartja vezető helyét. A megtakarítók körében azonban egyre többen terveznek pihenést és autóvásárlást is félre tett pénzükből - derül ki a  K&H felméréséből. E szerint több, mint kétszer annyian gyűjtenek utazásra (24%) és autóvásárlásra (10%) a megkérdezettek, mint egy évvel ezelőtt. Emellett a lakásvásárlásra vagy felújításra is egyre többen fókuszálnak, hiszen egy év alatt 14 helyett már 21 százalék jelölte meg ezt is megtakarítási célként.

„Minden esetben azt javasoljuk a befektetőknek, hogy tűzzenek ki maguknak egy vagy akár több megtakarítási célt, hiszen így jobban lehet látni a vállalható kockázatot és a cél eléréséhez szükséges befektetési időtávot. Ennek mentén tudjuk ugyanis kialakítani a befektetési stratégiát, amely alapján az egyedi portfólió összetétel meghatározható” – mondta el Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója.


Terveink közt előkelő helyen áll a lakás, az autó és az utazás is                                        Fotó: Shutterstock

Honnan tájékozódunk, ha befektetésről van szó?

A prémium befektetők válaszai arra is rávilágítanak, hogy döntő többségük továbbra is a személyes kapcsolat révén tájékozódik a befektetési lehetőségekről. Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak azonban az online elérhető ilyen témájú információk is. A válaszok alapján ugyanis az látható, hogy befektetési kérdésekben a megtakarítók túlnyomó többségének (81%) a banki tanácsadók a legmeghatározóbbak, hozzájuk fordulnak leginkább iránymutatásért. Ezt követően az interneten (55%) és a szakmai előadásokon tájékozódnak a befektetők, de egyre jelentősebb részt képviselnek az online hírlevelek is. Az utóbbit használó befektetők tábora ugyanis húszról 27 százalékra nőtt egy év alatt. 

Pr7

Forrás:  K&H Alapkezelő

Partneroldalak