2017. október. 18. szerda - Lukács napja van
Banner
Banner
Banner
 A fogyasztóbarát vállalkozásoké a jövő

A fogyasztóbarát vállalkozásoké a jövő

2017. április 27. 10:37

A fogyasztóbarát vállalati szemléletet és a kiemelkedő gyakorlatokat népszerűsítő, egyszersmind azokat jutalmazó díjat alapított a Budapesti Békéltető Testület (BBT). A díjra pályázni kell, amelyben bemutatják saját fogyasztóvédelmi gyakorlatukat.

Egyre inkább felértékelődik a fogyasztóbarát vállalkozások szerepe. Amelyik cég termékében, szolgáltatásában, egyezségre való törekvésében megbízhat a fogyasztó még egy későbbi vita esetén is, sokkalta nagyobb eséllyel tarthatja meg ügyfeleit és kerüli el azok esetleges elvesztését. Ellenkező esetben könnyen számolhat mind a bizalomvesztéssel, mind pedig a forgalma visszaesésével vagy akár jóhírneve elvesztéséve – közölte a BBT.

Azt mondták, többek között ezt az értéket kívánják megőrizni, egyszersmind továbbfejleszteni, és jutalmazni a „Jó gyakorlatok a fogyasztóvédelemben” című pályázattal, ezt és annak eredményeit pedig megismertetni a közvéleménnyel. A BBT célja, hogy mind a kis- és középvállalkozások, mind pedig a nagyvállalatok megismerjék egymás jó gyakorlatait, fogyasztóvédelmi sikertörténeteit, a fogyasztóvédelemben alkalmazható egyedi és jól működő gyakorlatokat, legyen szó akár a mindennapi működésükről, az ügyfeleik és potenciális ügyfeleik tájékoztatásáról vagy éppen marketing tevékenységükről.

Ezáltal tisztában lesznek a piacon lévő más gazdasági szereplők által követett irányokkal, a kialakult fogyasztóvédelmi trendekkel, és akár egymástól is tanulva fejleszthetik tovább saját fogyasztóvédelmi tevékenységüket. Mindezekkel az érintett vállalkozások is hozzájárulnak a tudatos fogyasztói magatartás széleskörű elterjesztéséhez.

A „Jó gyakorlatok a fogyasztóvédelemben” című pályázaton bármelyik magyarországi székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel rendelkező vállalkozás részt vehet, a meghirdetett két kategóriában („kereskedelem” vagy „szolgáltatások”). Feladatuk, hogy bemutassák pályázati anyagukban saját fogyasztóvédelmi gyakorlataikat, amelyek alkalmasak az értékteremtésre és ezen belül akár a békéltető testületekkel folytatott együttműködések bemutatására, és népszerűsítésére a vállalkozások és a fogyasztók körében.

A javasolt pályázati elemekben szerepel többek között a videók (például: kisfilmek, reklámok, interjúk), az ügyfelek és leendő ügyfelek tájékoztatását segítő fogyasztói anyagok (plakátok, brosúrák, online tájékoztató anyagok), vagy saját belső, a szakmaiság erősítésére irányuló gyakorlatok (képzések, egyebek), fogyasztóvédelmi sikertörténetek dokumentálása és bemutatása. Ugyanakkor ez csak példálózó jellegű felsorolás és a pályázók teljesen szabad kezet kapnak, hogy a fentiekből egyet, többet, valamennyit vagy akár saját ötletük alapján új elemeket is szerepeltetnek pályázatukban.

A pályázatok benyújtására a testület e-mail címére és postacímére (1016 Budapest, Krisztina krt. 99.) történő megküldés útján van lehetőség legkésőbb 2017. november 15-ig, a „Jó gyakorlatok a fogyasztóvédelemben - pályázat” tárgy feltüntetésével. Az értékelésre legkésőbb 2017. november 30-ig kerül sor. Az öttagú zsűri értékelése alapján pedig a legszínvonalasabb pályázati anyagokat benyújtó vállalkozások a „Kiemelkedő fogyasztóvédelmi gyakorlat – 2017.”díjban részesülnek, sajtónyilvános eseményen. További információk a testület internetes honlapján érhetőek el.

 

Hunyor Erna Szofia

Forrás: Pr7/BBT

Partneroldalak