2017. október. 18. szerda - Lukács napja van
Banner
Banner
Banner
Az év digitális újításait mutatják be a Viva Tech-en

Az év digitális újításait mutatják be a Viva Tech-en

2017. június 15. 9:55

Egy hajkefe, amely olvas a fejbőrünkről és egy tapasz, amely figyelmeztet, ha túlzásba visszük a napozást. Néhány példa a világ legnagyobb szépségipari vállalatának technológiai újításai közül, melyeket a franciaországi Viva Tech világkonferencián mutatnak be. Az esemény a digitális világnak azt jelenti, amit az autóiparnak a genfi autószalon.

A digitális világ fejlesztései nem csak a technikai eszközök megújulását, hanem például a szépségipari termékek fejlesztését is jelenti. Második alkalommal vesz részt a párizsi Viva Technology konferencián a L’Oréal, ahol bemutatják a Csoport legújabb technológiai fejlesztéseit. A háromnapos találkozóra a világ minden tájáról érkeznek vállalatok, start-upok és tech őrültek a francia fővárosba, hogy bemutassák, illetve megcsodálják az év digitális újításait. A szépségipari vállalat technológiai újításai oktatási céllal hozzák közelebb a fogyasztókhoz a szépségápolás helyes szokásait, illetve személyre szabhatóvá teszik azokat.

Az első személyre szabott alapozó

A VivaTech-en először mutatja be a Lancôme legújabb személyre szabott szolgáltatását; a Le Teint Particulier Custom Made technológiája minden nő számára elérhetővé teszi, hogy saját, egyénre szabott alapozó árnyalatot kapjon. A szolgáltatás a szépségtanácsadónál kezdődik, aki beszkenneli a fogyasztó bőrtónusát, ezután az adat beprogramozott algoritmusokon halad át, amelyek meghatározzák a bőrtónushoz passzoló tökéletes alapozó árnyalatát. A formulát ott helyben keverik ki.

Biztonságos napozás egy kis tapasszal

A La Roche-Posay évtizedek óta dolgozik bőrgyógyászokkal. A vállalat technológiai fejlesztésekkel együttműködő csapatával hozták létre a My UV Patch szenzort, amely figyelemmel kíséri az UVA- és az UVB-sugárzást, és egy mobil applikáció segítségével felhívja használói figyelmét arra, hogyan kell biztonságosabbá tenni a napozást, ezzel csökkentve a leégés és akár a bőrrák kialakulásának kockázatát. A szenzor egy ulta-vékony, rugalmas tapasz, amely fotoérzékeny festékeket tartalmaz és az applikáción keresztül figyelmezteti a felhasználót személyes jellemzői (bőrtípus, szem- és hajszín) és napozási szokásai alapján, hogy mikor érdemes újra felvinni a naptejet. A My UV Patch az első olyan hordható UV-szenzor, amelyet napokig lehet viselni, úszás és sportolás közben is. Idén a márka egyes fényvédő termékeihez csomagolva, Magyarországon is elérhető.

Fésülködj tudatosan az okos hajkefével

A Csoport professzionális fodrászati márkája, a Kérastase létrehozta a világ első digitális technológiával felszerelt hajkeféjét. Az „okoskefe” elnyerte az év Nemzetközi CES Innovációs Díját, amely az új technológiai termékek kiemelkedő formatervezését és kivitelezését ismeri el.  A Hair Coach beépített mikrofonja a fésülés hangjait figyeli, a terheléscellák a hajra és fejbőrre nehezedő erőt mérik, a különböző érzékelők pedig a fésülési szokásokat elemzik. Minden információt egy mobilalkalmazásba gyűjt a rendszer, melyeket összesítve egy hajminőségi mutatószámot kapunk, valamint személyre szabott tanácsokat és termékajánlásokat. Mindezeken túl, a konferencia látogatói kipróbálhatják a világszerte már húszmillió alkalommal letöltött Makeup Genius virtuális smink applikáció legújabb felturbózott verzióját is, és virtuálisan tesztelhetnek körömlakkokat a Nail Genius segítségével. Végül új frizurákat, hajszíneket és hajformákat próbálhatnak ki virtuálisan a Style My Hair appjával.

Atív kapcsolatépítés

A technológia nem csak a szépség terén hódít, hanem a munkavállalói élményt is növelheti. A HR Disrupt Café startup sarokban a L’Oréal és három startup partnere innovatív módszereket mutatnak be: a Never Eat Alone egy ebédszervező alkalmazáson keresztül arra buzdítja a különböző részlegeken dolgozó munkavállalókat, hogy aktívan építsék kapcsolataikat. Az OSCARh azon dolgozik a L’Oréallal, hogy innovatív karrier utakat építsen, ezért lehetővé teszi az alkalmazottaknak, hogy három hónapra belemerüljenek egy innovatív startup vagy kis-és középvállalkozás munkájába, a Monkey Tie pedig egy Career Profiler alkalmazást fejleszt a Csoport számára, amely a vállalaton belüli mobilitást ösztönzi.

Hunyor Erna Szofia

Forrás: Pr7/Viva Technology

Partneroldalak