2018. május. 22. kedd - Júlia, Rita napja van
Banner
Banner
Banner
Kőolajszármazék-mentes mosógél egy magyar startuptól

Kőolajszármazék-mentes mosógél egy magyar startuptól

2017. március 24. 9:34

Egy magyar startup környezet- és bőrbarát növényi alapanyagokból készít és gyárt egy új mosószercsaládot. A vegán mosógél nem tartalmaz – a hagyományos mosóporoknál használatos - kőolajszármazékot.

A startupvilág a hagyományos gazdaság kovásza, a nulláról induló csapatok bátor kezdeményezéseikkel kényszerítik a régi szereplőket arra, hogy új módon tekintsenek a fennálló struktúrákra. Ebből következik, hogy a startupok nemcsak az információtechnológia lehetőségeit használhatják ki, hanem olyan hagyományos piacokon is felkavarhatják az állóvizet, mint a háztartási kemikáliáké, a mosószereké. A Souldrops magyar márka – gyártója és forgalmazója a monsun Kft. – néhány hete lépett piacra, jelenleg kicsivel több, mint tíz alkalmazottal működik, és nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy betörjön a jelenleg multinacionális óriások által uralt háztartási mosószerek piacára.

A hagyományos mosópor számos alkotórésze kőolajszármazék, foszfát és foszfonát – mondta el a Magyar Időknek Gyimóthy Gábor vegyész, a Souldrops vezető kutatója. Az új magyar mosószer ezzel szemben vegán, azaz növényi származékokat használ, miközben a céljuk az, hogy éppolyan hatékonyan tüntessék el a ruhákból a szennyeződéseket, mint a versenytárs multik. Ráadásul nem lehetnek drágábbak sem, bár az alapanyagra többet kell fordítaniuk.

Hogyan lehet győztesen kijönni ebből a helyzetből? Újfajta kommunikációs technikákkal – mondta Bóna Richárd, a Souldrops ügyvezető igazgatója. Amíg a versenytársaik milliárdokat költenek reklámra, addig a magyar mikrovállalkozás új területen nyitott frontot: a termék csomagolását gondolták újra. Míg a mosószerek a szokásos flakonokban sorakoznak az áruházak polcain, a Souldrops termékei színükkel, formájukkal teljesen eltérnek az előbbiektől, ráadásul annyira vonzók, hogy a vásárló keze szinte magától megindul feléjük. Tévéreklám helyett tehát vonzó, egyedi dizájnnal veszik fel a harcot.

Most már csak az a kérdés, hogy milyen esélyei lehetnek egy hazai mikrovállalkozásnak a nemzetközi vegyipar nagyágyúival szemben. Az előjelek biztatók – mondta Bóna Richárd. Az első fegyvertény az volt, hogy a termék felkerült az egyik legnagyobb nemzetközi hipermarketlánc üzleteinek polcaira. A fogadtatása jó volt, a termék gyártása, logisztikai rendszere alig tud lépést tartani az igényekkel, és a kiszállított mennyiségek már összemérhetők a nemzetközi szereplők hasonló adataival.

A hazai mellett nemzetközi terjeszkedést is terveznek, előbb a visegrádi négyek piacain kívánnak megjelenni annak a nemzetközi kiskereskedelmi láncnak a segítségével, amelyik a jelenlegi partnerük. Később szóba jöhet Európa nyugati fele is.

A Souldrops piacra lépését az MFBHiventures kockázati tőkealap-kezelő startup tőkeprogramja segítette.

Pr7

Forrás: Magyar Idők

Partneroldalak