
Milliárdokat költünk játékokra karácsonykor
Átlagosan 8000 forint, bolti beszerzéskor 6500 forint értékben kerül játék a magyar szülők, nagyszülők kosarába a karácsonyi szezonban online vásárláskor alkalmanként. Tízből nyolc családban fejtörést okoznak az ünnephez köthető kiadások, ennek ellenére az idei utolsó negyedévben is az éves eladások közel 50 százaléka realizálódik a játékpiacon.
Minden második gyermek legalább tízezer forintnyi ajándékot kap karácsonykor. Az ünnepi szezonban online vásárláskor átlagosan 8000 forint, bolti beszerzéskor 6500 forint értékben kerül játék a magyar szülők, nagyszülők kosarába alkalmanként – derül ki a Regio Játék felméréséből.
„Az év legforgalmasabb időszaka kezdődik a magyar játékpiacon; a karácsonyi szezonban az éves forgalom csaknem 50 százaléka realizálódik, ilyenkor a kosárba kerülő termékek száma és ára is magasabbra rúg. Előreláthatóan idén online vásárláskor átlagosan 8000 forintot, míg a hagyományos bolti beszerzés esetén 6500 forintot költenek a magyar szülők, nagyszülők alkalmanként” – mondta el Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője. A cég felmérésében résztvevők csaknem fele minimum tízezer forint értékben vásárol a fa alá ajándékot gyermekének, jellemzően (55%) novemberben, az utolsó pillanatra csak a megkérdezettek 15%-a hagyja a meglepetések beszerzését.
Anyagilag is felkészülnek a szülők a karácsonyra
Tízből nyolc családban fordul elő, hogy a karácsonyi kiadások nehézséget okoznak a családi kasszára nézve, ők ezért az ünnepeket megelőző hónapokban anyagilag is felkészülnek az év végi hajrára. „Ebben az időszakban nagyon népszerűek az ingyen szállítás napok és az egyre nagyobb teret nyerő Black Friday is, melyre a felmérésünkben résztvevők is készülnek: legtöbben 30-50 százalékos (50%) vagy ennél is nagyobb, akár 70 százalékos (20%) kedvezményekre számítanak.
A kreatív és fejlesztőjátékoka a legnépszerűbbek Fotó: MTI
Black Friday ajánlatokkal az idén mind online, mind áruházainkban találkozhatnak majd a vásárlók” – tette hozzá Gyaraki Dávid. A kutatás alapján a webes vásárlások előnyét az egyszerűségben (58%) és a gyors ár-összehasonlításban (43%) látják a válaszadók, míg a személyes beszerzés hívei a minőség ellenőrizhetőségét (35%) és a játékok közti könnyebb választást (27%) tartják legfontosabb érveknek.
Édesség kerül a csizmába, kreatív játék a fa alá
A felmérés szerint tízből négy magyar gyermek már Mikuláskor is számíthat játékra, de a csizmák döntő többségben (72%) édességgel telnek majd meg. A karácsonyfa alatt viszont tízből kilenc fiatal talál játékot, a legnépszerűbbek idén a kreatív, a fejlesztő játékok és a Lego, melyeket a társasjátékok, a könyvek, kifestők és az építő játékok követnek. A megkérdezett szülők átlagosan két ajándékkal lepik meg gyermeküket, minden második esetben a játék mellett ruhadarabot is rejteni fognak a csomagok.
Top 10 termékkategória a karácsonyi szezonban
- Kreatív játék
- Fejlesztő játék
- Lego
- Társasjáték
- Könyv, kifestő
- Építő játék
- Autó
- Kirakós
- Játékbaba
- Elektronikus játék
A Regio Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként indult, ma is száz százalékig magyar tulajdonban van, s mintegy 450 főt foglalkoztat. Már országszerte 34 játékbolttal rendelkezik, webshopjából körülbelül tízezer különböző játék rendelhető. A cég a világ többi országával egy időben biztosítja a magyar piac számára is a játékújdonságokat.
Hunyor Erna Szofia
Forrás: Pr7/Regio